Dag 45-51 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Thom Geest - WaarBenJij.nu Dag 45-51 - Reisverslag uit Captieux, Frankrijk van Thom Geest - WaarBenJij.nu

Dag 45-51

Blijf op de hoogte en volg Thom

16 November 2014 | Frankrijk, Captieux

Zondagavond, ja wat moet je dan toch eens gaan doen.
Voetbal luisteren kan al niet meer, wedstrijd is voorbij, gewonnen volgens mij, maken we toch nog een kans op het EK. Lekker bij de haard zitten is ook een goed plan. Maar alleen maar zitten is ook zo niet nuttig. Misschien ga ik dan maar mijn blog doen dacht ik toen. Oja het is zondag dus ik moet wel! :O

Voordat ik mensen ongeduldig ga laten worden en dat ze in protest gaan dat er nog geen blog is probeer ik hem maar weer te posten. Ik hoop dat ik alles van afgelopen week weer heb opgeschreven, wordt niet boos als ik iets mis (haha dat weten jullie toch lekker niet xD)



Dag 45
Sorges  Perigueux 22,8km
In het begin had ik een hekel aan de korte dagen! Waarom maar 22km lopen en vroeg binnen zijn als ik ook 35 kan lopen dacht ik toen. Nu heb ik meer rust in mijn lichaam en kan ik zeker ook heel erg genieten van een dag wat minder lopen en gewoon zeggen ow ik ga hier even pauze houden! Dus na mijn vertrek heerlijk op mijn gemak, komt erop neer dat ik alsnog ongeveer 5km/h loop, gelopen. Meteen lekker de bossen in gewandeld en eigenlijk de hele dag daarin gebleven. Soms even een stukje over de weg om vervolgens weer het bos in te lopen. Heerlijk, want nog steeds zijn de bomen bezig hun bladeren af te gooien en is het dus genieten van alle kleuren!!! Nadeel alleen is dat de bordjes die de route markeren soms wat lastig te zien zijn. Ook vandaag dus weer een keer verkeerd gelopen. Kwam er snel achter, kwam namelijk op een weg uit waar geen bordjes waren, dus ik op mijn kaartje kijken en ja hoor, ik was naar rechts gelopen in plaats van links… hoppa terug lopen maar weer en de route oppakken. Koste me in totaal 15 minuten denk ik, dus viel mee. Helaas was het dit keer mijn eigen schuld en had ik gewoon niet goed gekeken welke kant ik moest, stond namelijk wel goed aangegeven. Loop niet heel vaak verkeerd gelukkig, maar soms als ik dan even niet zo goed aan het opletten ben loop ik wel eens verkeerd. Achja hoort er gelukkig ook bij en kan er uiteindelijk meestal wel om lachen. Kwaad worden op deze tocht heeft toch nergens zin, je hebt alleen maar jezelf ermee en aangezien ik nog lang met mezelf doormoet moet ik mezelf ook maar even te vriend houden! Meestal haal ik voor de lunch bij de bakker een pain (broer van de baquette) en heb bij een supermarkt ham gehaald, of heb kaas in mijn tas. Alleen op maandag zijn meestal de bakkers dicht. Nu dacht ik slim te zijn en dus had ik zondag 2 pains gekocht. Helaas was de ene die voor maandag was dus de dag later vrij oud en niet lekker. Toch een halve opgegeten, maar toen ik in Perigueux aankwam en een supermarkt zag ben ik lekker rozijnenbroodjes en chocoladebroodjes gaan kopen en heb ik het oude stokbrood weg gedaan. Omdat het een korte dag was kwam ik rond 3 uur aan bij het adres wat ik sochtends had geregeld! Weer een Engels sprekende mevrouw, dus dat zorgde voor erg leuke en gezellige gesprekken. Na een kopje thee en mijn kamer gezien te hebben ben ik nog even naar het centrum gelopen om de stad te bekijken! Erg mooie kathedraal en leuke oude straatjes om doorheen te wandelen! Je ziet dingen toch anders zonder backpack, en voelde me nu een beetje een toerist!!! Heb vandaag trouwens ook voordeel gehad van het student zijn!!! Normaal vraagt deze mevrouw €20 voor een overnachting (wat trouwens goedkoop is, normaal is €30, beide incl. ontbijt en avondeten) maar omdat ik student ben is het de helft, dus €10. Leuke bijkomstigheid! Zo heb ik dus een erg lekkere dag gehad. Lekker bezig geweest, leuke en mooie dingen gezien en een prima en gezellige avond!



Dag 46
Perigueux  Puyferrat 28,5km
Richting de 30km vandaag voor de boeg. Aangezien ik had gezegd eerder weg te willen was ik van plan om rond 9 uur te vertrekken vandaag. Nou dat plan is volledig in het water gevallen. Maar gelukkig ben ik op vakantie en hoef ik me dus niet heel druk te maken. Gisteravond laat had ik nog mijn slaapplek geregeld voor vandaag, dus dat was ook allemaal geen probleem. Het was sochtends erg gezellig, nog leuk zitten praten, over de bruiloft van haar dochter en andere dingen. Echt wat een lieve mevrouw was dit. Ze krijgt niet heel veel pelgrims per jaar omdat ze ook vaak weg is, maar ik zou het aan iedereen aanraden! Heel veel gezinnen zou ik aanraden, maar deze zeker! Sochtends dus langer blijven zitten omdat het zo gezellig was. Rond kwart over 10 dan toch maar opgestapt omdat ik toch nog een stukje moet lopen. Eerst even langs de bakker om brood te halen voor lunch. Rond half 11 ben ik dan toch echt onderweg. Kreeg als aanrader om niet meteen de route op te pakken maar om langs het water te gaan lopen, dit was 2km langer maar wel mooier, dus zo goed als ik ben luister ik dan weer en loop langs het water. Ik moet toegeven dit was inderdaad wel leuk lopen, allemaal mensen aan het hardlopen enzo, leuk om te zien. De dag begon erg zonnig, in de loop van de dag werd het wat meer bewolkt maar de temperatuur was prima. Na 2 uurtjes ging ik ook weer lekker de natuur in en liep ik de rest van de dag dwars door de bossen heen!!! Dit zorgde er dus ook weer voor dat ik 1x verkeerd liep, bij de volgende kruising omgekeerd want er was geen bordje, was 2 minuten later, en weer terug gelopen. Wel pittig vandaag met alles klimmen en dalen, maar dat houd het spannend en super mooi. Soms teveel naar de grond aan het kijken omdat ik niet wil struikelen, maar erg mooi alsnog om mij heen! Blijven genieten. Onderweg wilde ik bij de supermarkt even wat groente kopen omdat ik vanavond in een refuge zit (heeft alles alleen je moet zelf je eten regelen) maar het is vandaag een of andere vage feestdag en dus zijn zelfs de grote supermarkten dicht, echt belachelijk (leuk dit overdrijven). Nja dan maar geen groente voor vanavond (jammer, want dat was mijn opdracht voor deze week, dus moet nog even mijn best doen deze week). Tevens probeerde ik een slaapplek te regelen voor morgen, maar ook de gemeente is dicht, dus morgen een nieuwe dag om mijn slaapplek te regelen. Aangezien het van de gemeente is zal het vast geen probleem zijn. Voor vanavond heb ik dus een refuge geregeld in een kasteel. Klinkt allemaal spannend maar ik had me er van te voren maar nog niet veel bij voorgesteld. Aangekomen blijk ik dus wel in het kasteel te slapen. Ik heb gewoon het hele kasteel voor mij alleen!!! Echt waar, ik ben nu gewoon de kasteelheer ofzo. Vanuit mijn raam heb ik ook uitzicht op het dorp saint-astier wat hier 2km vandaan ligt. Verder erg vet, want het is echt oud en erg leuk om hier gewoon rond te kunnen lopen. Enige nadeel was dat ik 5 wespen in de kamer had, dus eerst nog een kwartier bezig geweest om de kamer wesp vrij te krijgen.. Omdat er hier verder niks te doen is heb ik heerlijk op bed gezeten en wat dingetjes bekeken en uitgezocht. Helaas had ik dus geen groente om mijn portie pasta met tonijn kracht bij te zetten, dus bleef mijn avondmaal daarbij. Vandaag ook zuinig gedaan met brood aangezien ik anders morgen geen ontbijt/lunch heb… kom morgen als het goed is tot de plek waar ik stop geen bakker tegen of iets anders met eten. Rustig aan doen dus.
Aangezien ik niet echt een ontbijt heb morgen heb ik besloten om erg vroeg te vertrekken, dan ben ik rond het middaguur in mijn volgende plaats en kan ik daar misschien even ergens lunchen, dan moet ik het toch nog net redden met mijn voorraadjes die ik toch nog bij me heb! (het pak chocoladekoekjes zal dus wel helemaal opgaan morgen)



Dag 47
Puyferrat  Mussidan 26km
Vroeg op, het was nog donker buiten, nou zegt dat niet heel veel, want dat is het tot half 8 (oke oke ik was 10 minuten daarvoor me bed uit) na me tas ingepakt te hebben en over de kantelen te hebben gelopen, ja je leest het goed, over de kantelen (denk dat je het zo noemt). Ik sliep dus in een kasteel, en als ik mijn raam open deed kon ik zo de kantelen op lopen. Vlak onder het dak, maar net genoeg ruimte om de omgeving te zien. Dit gedeelte waar je kon lopen ging geheel rond het kasteel, echt super vet! Heb natuurlijk wel is zulk soort dingen gezien, maar nooit gedacht dat ik daar zo zou lopen en dat zou meemaken! Echt super vet. Omdat ik geen ontbijt kreeg vertrok ik zo snel mogelijk, rond 8 uur was ik dus weg. Appeltje erin en gaan. Had wel iets van brood bewaard maar wilde ik gebruiken voor als ik echt honger had. Die bossen hier zijn net zo uitgestrekt als dat heel Nederland is, echt onvoorstelbaar! Loop denk ik nu al voor de zoveelste dag dwars door de bossen. Klinkt nu zeker net alsof ik er gek van wordt, maar het tegendeel is waar, ik ben blij als ik door dit landschap loop. Het is gaaf om te zien dat de natuur zo aan het veranderen is en zich aan het klaarmaken is voor de winter. Nu alleen nog de sneeuw erbij, dat is wel iets wat ik graag zou meemaken, lopen door de sneeuw, ik hoop dat dat in Spanje gaat komen. Maar eerst dus nog even heerlijk genieten van de bomen die steeds kaler worden. In de bossen is het meestal wel veel klimmen en dalen, maar als ik gewoon optijd weg ga en mijn tijd neem is dat geen probleem en dus ook heerlijk om te doen. Soms wel pittig omdat je natuurlijk ook zo’n backpack bij je hebt, maar dat geeft ook weer een uitdaging! Vandaag voor de derde dag op rij fout gelopen… Wat kan ik toch ook een sukkel zijn hea! :P dit keer was ik denk ik in totaal 15 min bezig met de weg terug vinden. Was erg gezellig met mijn moeder aan het telefoneren en zag een bordje, zag alleen niet goed genoeg dat er een kruis doorheen stond en dat ik dus rechtsaf moest in plaats van rechtdoor wat deze slimme vogel ging doen. Na 7,5 min vond ik het toch gek dat ik niks meer zag en dus na goed kijken kwam ik erachter dat ik again fout gelopen was. Achja teruglopen als je zoveel tijd hebt op een dag is niet heel erg. Uiteindelijk kwam ik rond 1 uur aan in de plaats waar ik zou stoppen. Mooie tijd want nu kon ik heerlijk naar een restaurant en een lekkere lunch nemen! Sochtends had ik gebeld naar het office du tourism voor een plek in de refuge, maar helaas bleek deze gesloten te zijn. Na mijn lunch dus maar even langs het office du tourism zodat die mij konden helpen met een slaapplek. Uiteindelijk uitgekomen bij een chambre d’hotes. Een duur geval van een refuge helaas, maar niks aan te doen, moet toch ergens slapen. Het is zonder avondeten en ik ben ook out of tonijn en macaroni dus die ging ik kopen bij de lokale supermarkt. Jeetje daar heb ik dus echt de hoofdprijs betaald. Maar ik heb nu wel iets wat ik vanavond kan maken. Ik word opgehaald met de auto en krijg de keuken en mijn slaapkamer te zien, jahoor geen kookgelegenheid…… daar ging mijn idee van koken. Maar er was een magnetron en grote supermarkt om de hoek, dus daar kon ik wat te eten halen… eerst de hoofdprijs betalen voor eten en daarna nogmaals eten moeten halen omdat ik niks kan klaarmaken, lekker goedkoop, maar niet heus, dagje. Ach wel weer iets leuks om te vertellen en ik heb genoten vandaag! Heerlijk om eens om 1 uur klaar te zijn en lekker te zitten. Uiteindelijk een spinazie quiche gehaald, dus ook weer aan mijn doel van deze week van groente voldaan!!! :D dat was namelijk mijn opdracht voor deze week. Had van de week ook al dat een mevrouw op dieet was en dat ik dus een hele groente maaltijd met rijst kreeg, ik houd me goed aan de opdrachten dus.




Dag 48
Mussidan  Port Sainte-Foy le grande 33km
Pff ik moest er om half 7 uit omdat deze mensen om half 8 zouden vertrekken en mij dan zouden afzetten waar ik opgehaald was. Niks rustig wakker worden dus… Toen ik afgezet was toch nog maar even ergens een kopje thee drinken om rustig mijn ochtend te beginnen. Vandaag weer een mooie wandeldag gehad, geen regen, eigenlijk de hele dag een lekker zonnetje achter een klein beetje sluier bewolking. Erg genieten dus. Lekker gewandeld ook, de natuur blijft me gewoon verbazen hoe mooi dat eigenlijk is. Je weet het wel, maar als je gewoon bezig bent met dingen dan let je eigenlijk niet vaak op hoe de herfst intreed of dat soort dingen. Nu zie ik elke dag de veranderingen, super. De laatste 2 uur had ik het wat lastiger, geen idee waarom, maar wilde er gewoon zijn voor die dag. Krijg dan een gevoel van toch een beetje eenzaamheid. Ondanks dat ik weet dat er veel mensen aan mij denken had ik toch even dat gevoel. Misschien kwam het ook wel omdat ik beetje moe was.
Tijdens het lopen kwam ik erachter dat het opeens lastig ging met slaapplekken vinden. Er zijn niet meer zoveel mensen die hun huis aanbieden, en de meeste refuges zijn gesloten, dus een lekkere puzzel om te bepalen waar ik de komende nachten mijn nacht ga doorbrengen.
Deze nacht heb ik een slaapplek bij het ziekenhuis geregeld. Tenminste deze heb ik gebeld. Na bij het ziekenhuis aangekomen te zijn en te horen waar ik heen moet loop ik er dus maar heen. Ik kom binnen en vraag me eerst meteen af waar ik nu ben binnen gekomen. Alles is in slechte staat, er zitten 3 mannen achter het huis op een klein stukje. De vrouw met de sleutel (van het office du tourism) komt eraan en ik krijg mijn kamer te zien. Die ziet er gelukkig redelijk uit en is erg goedkoop, dus dat is dan weer erg mooi. Maar als ik het een beetje goed begrijp is dit een soort van opvanghuis. Die 3 mannen koken hier ook, en denk dat ze hier ook slapen. Om 6 uur kwam er opeens nog een pelgrim binnen lopen. Een man van 43 jaar die ik weet niet waar vertrokken is, maar nu onderweg is naar zijn huis in Nantes. Een toffe kerel waar ik tijdens het eten even mee gepraat heb! Aangezien er beneden gerookt werd na het eten maar snel weer naar mijn kamer om nog even lekker te zitten.



Dag 49
Porte Sainte-Foy la grande  Saint Ferme 27,8km
Wow dit is me nog niet vaak overkomen, maar blijkbaar was ik erg moe. Om 9 uur besloot ik om mijn tablet even weg te zetten want was moe. Even lekker liggen op bed en daarna nog even dingen bekijken misschien. Plots werd ik wakker, licht stond nog aan het was inmiddels 12 uur. Haha heerlijk liggen slapen dus. Ligt uit gedaan, terug op bed gaan liggen en heerlijk verder slapen dacht ik. Uiteindelijk om kwart voor 8 mijn wekker gezet en heb gewoon tot de wekker geslapen, blijkbaar kon ik dit dus erg goed gebruiken. Heerlijk nog even in een cafeetje mijn thee genomen om rustig wakker te worden om vervolgens mijn tocht van 27,8km te gaan afleggen. Lekker stukje voor een vrijdag. De omgeving is weer aan het veranderen, want loop inmiddels in de buurt van Bordeaux en rara waar komt de rode wijn vandaan? Ja de slimme mensen onder jullie weten dat er uit de streek van Bordeaux rode wijn komt. Dus erg veel wijnranken weer inmiddels. Deze zien er weer wat anders uit dan in de champagnestreek, niet heel gek want de herfst is natuurlijk alweer een stuk verder gevorderd. Meer gele en rode bladeren inmiddels, erg tof om die zo ver te kunnen volgen en hele rijen daarvan te zien. Inmiddels ook minder in de bossen aan het lopen dus en dat betekent soms wat meer de asfaltwegen weer pakken. Opzich geen probleem, weer een beetje afwisseling in de ondergrond is ook lekker. Vandaag een regenachtige dag. Al opgestaan met regen en eigenlijk is dat de hele dag niet gestopt. Gelukkig vind ik het niet erg als het regent, maakt het soms ook een stuk mooier de natuur. Ligt er wel aan hoe hard het regent. Als het een half uur keihard regent wordt ik daar niet blij van, want dan gaat het gewoon door mijn zak die mijn tas beschermt. Maar als het de hele dag een beetje regent, geen probleem, gewoon regenpak aan en gaan met die banaan. Nja zo’n dag was het vandaag dus. Voor vanavond was het weer lastig om een onderkomen te vinden die een beetje pelgrimsprijzen had, dus uiteindelijk bij een chambre d’hotes uitgekomen. Dit wordt denk ik een beetje gezien als een soort van hotel qua prijzen, maar wel erg lekker gegeten en lekker kunnen uitrusten. En sommige dagen zijn goedkoper en andere weer wat duurder, dat weet je als je zo’n reis gaat maken, dus de goedkopere dagen komen ook zeker wel weer. Soms is het ook lekker om een goed bed te hebben, niet te hoeven nadenken over je eten en gewoon een chille avond te hebben, en dat is dan iets duurder, maar dat is het dan ook wel waard. Is nog steeds ook een soort van vakantie.
De route staat trouwens inmiddels minder goed aangegeven, is dus goed me boekje erbij houden welke kant ik uit moet anders zou ik zo weer verkeerd lopen. Deze regio heeft geen bordjes echt opgehangen die eerst wel overal hingen welke kant je op moet, dus goed lezen is wel handig om de route te vinden.
Oja het is ook weer vrijdag, dus een speciale dag. Ben nu precies 7 weken onderweg (ik tel op, aangezien ik heb geleerd niet af te tellen) en heb nu ongeveer 1450km achter de rug! Gaat nog steeds erg voorspoedig, weinig last van de benen, elke dag natuurlijk wel het gevoel dat ik iets gelopen heb de dag ervoor, maar dat loop ik er snel weer uit. Ontsteking is ook geheel over, nog wel een gevoelig plekje, maar totaal geen last meer van gelukkig. Schouders en rug houden zich ook erg goed. En geestelijk heb ik het soms wel wat zwaarder, maar genoeg slapen en toch onthouden wat ik allemaal heb meegemaakt helpt om me goed te voelen!!!



Dag 50
Saint-Ferme  Brouqueyran 44,2km
44,2km, ik had niet gedacht na mijn dag van 44km nog zo’n lange dag te moeten maken, maar helaas bleek het toch te moeten aangezien het niet mogelijk bleek om een slaapplek te vinden op een betere afstand. Dus vroeg de wekker zetten, ontbijten, en weer op pad. Gelukkig vond de eigenaar het niet erg om vroeg op te staan en mij terug naar het begin te rijden. Het begon al vrij snel weer een beetje te miezeren dus tijd voor het regenpak. Gelukkig pakte de regen niet door. Eigenlijk was het vandaag een erg makkelijk dagje, bijna alleen maar over asfalt lopen, vrij vlak, geen heuvels. Maar aangezien het gewoon een grote afstand was werd het op het einde wel wat zwaar. Sochtends nog even leuk door de wijngaarden gelopen. Verder weinig bossen hier, maar wel weer veel akkerlanden. Tegen de middag werd het eigenlijk heerlijk weer, lekker zonnetje, goede temperatuur, nee niks te klagen. Tegen 12 uur liep ik door la reole heen, een erg leuk plaatsje, zag er mooi uit. Daarnaast was het ook erg leuk dat er een marktje was. Erg leuk om over die Franse marktjes te lopen, deze bestond veel uit groente en fruit, maar op de een of andere manier hing er een geur die me echt deed denken aan de marktjes die ik vroeger op vakantie bezocht als ik in Frankrijk was. Leuke herinnering dus. Tegen half 5 begon de lucht te betrekken en kwamen de donkere wolken deze kant op, maar gelukkig had ik daar totaal geen last meer van want om 5 uur was ik bij mijn chateau aangekomen. Gewoon voor de 2de keer deze week in een kasteel aan het slapen! Dit keer niet alleen en iets minder imposant, maar alsnog wel weer een super toffe locatie. Het is een familie huis/kasteel, wel leuk om dat te horen.
Ik ben blij dat ik niet wat meer naar het oosten aan het lopen ben, zag vanavond beelden van de overstromingen die daar nu gaande zijn, totaal niet fijn. Opzich ben ik er niet heel ver van verwijderd, maar gelukkig ver genoeg om er geen last van te hebben.



Dag 51
Brouqueyran  Londeix 25,8km
Heerlijk opstaan met regen… Helaas had ik gister op het journaal al gezien dat dit de rest van de dag niet zou gaan ophouden. Meteen dus maar regenpak aangetrokken, warme kleding aan en hopen op het beste. Helaas was er niet echt een beste. Eerst moest ik 12km lopen naar een grote plaats. Nog voordat ik daar aangekomen was, was ik al verkleumd en had ik het koud. Nog even wat boodschappen doen, half uur zitten in een café, thee drinken en hopen weer warm te worden. Helaas, was weer te mooi om waard te zijn, dus koud lijdend verder. Eerst nog even de kathedraal bekijken, die was wel mooi om te zien! Gelukkig kreeg ik het tijdens het wandelen al redelijk snel een beetje warmer. Maar als je spullen al nat zijn en je nog 13km voor de boeg hebt dan heb je het op een gegeven moment wel gehad als het regenen ook niet stopt. Nou zo voelde ik me vandaag dus ongeveer! :D De laatste 13 kilometer waren eigenlijk wel op een mooi stukje. Erg eentonig, maar de hele tijd over een bospad wat vroeger een oude spoorlijn was. Liep erg prettig. Het ging ook erg recht toe rechtuit, maar dat had wel iets. Bleef jammer van de regen, want dat maakt toch dat je er iets minder van geniet. Wel mooie dingen onderweg gezien! Regen maakt de natuur namelijk ook weer anders. Helaas weinig foto’s kunnen maken omdat ik toch niet veel zin had dat mijn toestel doorweekt zou worden. Aangekomen bij mijn adres die gisterenavond door mijn vorige adres geregeld was blijk ik tot 6 uur in de refuge door te moeten brengen, daarna kan ik wel komen om te eten en daar te slapen. Prima dan dus even in de refuge zitten. Ik had mazzel want de refuge was totaal niet verwarmd…… net lekker als je het al koud hebt. Douche wilde ook niet warm worden. Niet helemaal mijn dag vandaag heb ik het idee. Verder wel prima gelopen, mentaal en geestelijk was het vandaag een prima dagje. Nu zit ik het dus een beetje koud te hebben op de bank mijn stuk van vandaag te schrijven. Hierna mijn tas maar weer inpakken en naar het andere huis gaan. Ik hoop dat dat huis wel droog is want ik nogal wat natte spullen die het fijn vinden om droog te worden. Ik heb zo’n enorm mooie knal oranje hoes voor over mijn tas die de regen tegen moet houden! Erg handig en werkt goed, alleen niet als het de hele dag regent, dus ook een paar spullen in mijn tas zijn nat en die moet ik dus wel gaan drogen. Daarnaast vindt ik het zelf misschien ook wel lekker om een beetje op te warmen! (A)
Verder is het alweer een week geleden dat ik mijn vorige blog gepost heb, echt bizar om dat zo te bedenken, voelt namelijk echt niet als 7 dagen geleden, maar een stuk minder. Maar dat is wel weer een goed teken dat de tijd zo snel gaat. Voor mij betekent dat dat ik het naar mijn zin heb! Nog een paar dagen Frankrijk en dan begint mijn Spaanse avontuur met misschien nieuwe pelgrims, geen reserveringen meer voor slaapplaatsen, grote slaapzalen en de Pyreneeën.
Om 6 uur heerlijk naar dat huis gegaan, spullen te drogen gelegd, lekker bij het vuur zitten en een prima avond hebben. Het is een familie met 4 kinderen, waarvan de jongste 14 jaar is, erg leuk mee gepraat, hij had veel vragen over Nederland, toch leuk om dingen uit te leggen, gewoon in het Frans xD




Nou dat was hem dan weer! Hopelijk vonden jullie hem weer goed genoeg en heb ik goed genoeg mijn best gedaan. Komende zondag zit ik als alles volgens schema loopt net in Spanje en kom ik in de grote refuges, hoe het hier met wifi geregeld is geen idee, maar ik doe mijn best!
Fijne week weer allemaal, dan zal ik ook weer gaan genieten! En verder optellen.


p.s. waarschijnlijk was Ditteke niet de enige die zich afvroeg of ik geen rustdag zou nemen dus hier mijn antwoord.
Nope ik heb geen rustdag ingepland, omdat ik ten eerste in een ritme zit waarin ik elke dag loop, mijn spieren en voeten kunnen dit goed hebben dus geen noodzaak om een rustdag te nemen. daarnaast is het ook niet gebruikelijk dat je 2 dagen op 1 slaapplek blijft als pelgrim, eigenlijk is een slaapplek voor 1 nacht en de volgende ochtend vertrek je weer. daarnaast vind ik het zelf fijn om elke dag wel iets te lopen. En heb wel eens gedacht aan een rustdag, maar om nou een stad te gaan bekijken is niet echt waarvoor ik hier gekomen ben, je gaat niet even een museum ofzo bezoeken. Dus mijn rust bestaat uit even ergens thee drinken, ergens lunchen, smiddags lekker op de bank zitten. En daar geniet ik enorm van! Neemt niet weg dat ik zeker door erg mooie dorpjes loop, maar hert is leuk om te zien, maar niet om langer te blijven.
BTW ik was die Nederlander tegengekomen, hij had de dag ervoor in een redelijke stad een rustdag genomen en hij vertelde mij dat hij gewoon niet wist wat te doen die dag, omdat het zo gewoon is dat je een stuk loopt.

Nou hoop dat ik weer iedereen tevreden heb gesteld!

Dikke knuffels!!!!!

  • 17 November 2014 - 08:10

    Sophie:

    Heeeei lieve Broer,

    Nee wat doe je op zondag avond?? Nou nu waren mama, ik en marleen musical in concert aan het kijken. Maarja hoe moest ik dit oplossen...Nou speciaal voor jou met ontbijt en al achter de computer gedoken om het verhaal te lezen en dan zo te moeten zeggen: Ik moet naar school..
    Maar ik heb het er zeker voor over want wat een gaaf verhaal weer. Ik lachte me al kapot bij het eerste stuk dat je maar chocoladebroodjes ging kopen, want neeh jij en een oude pain gaat nietXD
    Elke dag is weer een nieuw avontuur, maar zo te zien geniet jij er volop van. Ik verheug me er alweer op om je volgende blog te lezen, hopelijk zondag als het lukt met wifi:) Maar waarschijnlijk spreek ik je nog voor die tijd.
    Succes lieve broer! Xxxxxx (l)

  • 17 November 2014 - 08:33

    Ditteke:

    Dank voor je antwoord. Iedereen is gebaat met een ritme en zeker je spieren. Leuk om te lezen hoe je omgaat met heuvels en dalen en met ups en downs. Zo leer je wel je zelf kennen, zover je dat nog niet wist.
    Veel plezier weer.

  • 17 November 2014 - 09:50

    Bert:

    geachte kasteel heer Thom,

    Tja fantastisch wat je allemaal weer mee hebt gemaakt deze week!!
    Weer een mijlpaal bereikt , 50 dagen gelopen. Helemaal top Thom,

    Nog een ROUGE geprobeerd van de streek waar je doorheen gelopen bent??

    Weer een mooie week .

  • 18 November 2014 - 12:28

    Hanny Hoppe:

    Hallo Thom.

    Leuk weer je verslagen te lezen! Wij hebben ook tijdens ons Pieterpad rustdagen genomen maar doen dit ook niet meer. Je moet dan weer opnieuw opstarten en in beweging komen.
    Leuk dat je bijna in Spanje bent, ben dan ook weer benieuwd naar wat je daar gaat beleven.
    Succes en we lezen je verhalen zondag weer!!,
    Groetjes Hanny.

  • 18 November 2014 - 22:17

    Yvonne:

    Hi Thom, wat heerlijk als zo'n vuurtje knettert als je moe,koud en nat bent....dat laadt je accu weer op voor de volgende dag! Bijna niet voor te stellen dat jouw volgende verslag uit Spanje komt! ..........Was ik een paar weken terug (stiekem)nog een beetje jaloers op je.....dat avontuurlijke, dat heerlijk de hele dag buiten zijn, die typische Franse dorpjes en uitzichten, de ontmoetingen en ook dat lekker de tijd aan (en voor) jezelf.........Nu neemt mijn bewondering voor jou met de week toe....een hele dag in de regen lopen, een koude douche, alleen maar pasta met tonijn, een karig ontbijt......Staat tegenover dat een heel kasteel voor jezelf toch wel weer een hele bijzondere ervaring is! En al die ervaringen verrijken je als mens! Vol verwachting (per slot van rekening is de Sint weer in het land!) kijk ik uit naar jouw volgende verslag. Zet 'm op! Groet uit 3huis, Yvonne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Thom

Actief sinds 05 Sept. 2014
Verslag gelezen: 9430
Totaal aantal bezoekers 17847

Voorgaande reizen:

27 September 2014 - 23 December 2014

Santiago de Compostella

Landen bezocht: